2 veckor i nya huset

 
Nu har vi bott i huset i 2.5 vecka. Sedan dess har följande hänt:
Vi hade stopp i avloppet i köket (redan innan vi flyttade in alltså)
Alexander skar sig så pass illa under liltån att han behövde limma den (hände igår). 
 Kylskåpshantaget gick sönder. 
Alexanders dörr "ramlade ner"
Jag backade in i en lyktstolpe med bilen
Den andra bilen dog. 
 
Så om vi ska ta och summera min bitterhet:
Städfirma:      2500:-
Flyttfirma:       5500:-
Garderob:      4000:-
Besiktning:    2900:-     (huset)
Hemlarm       15000:-   (Fanns redan men behövde kattanpassat + nytt lås)
Bilreparation  5100:-    (3600 + 1500 för onödigt inköp av batteri)
Självrisk         3000:-
 
Alltså stora delar var ju redan planerat men det kändes en aning surt att bilarna skulle gå sönder (eller i mitt fall, köras sönder. Fan). Samma vecka som vi köpte ett hus. Samma vecka fick vi även de inte alltför glädjande nyheterna att industriavtalen gäller från november och inte retroaktivt. Skit. Skit. Skit. Jaja. Vi lär ju ändå inte få åka på charter nån gång i närtid så vi kan väl lika gärna slösa pengar på annan skit. 
 
 
 
Jaja.. Utöver att vi haft hus i 2 veckor och redan blöder ekonomiskt (no worries! Vi är inte jagade av kronofogden eller inkasso. Lovar!), så börjar vi sakta men säkert komma i ordning. Är ett gäng lådor kvar, gardiner ska upp mm, men vi tar det pö om pö. Vi ska ju orka med våra vildingar, jobben och jag har ju skolan också. Ca 1.5 månad kvar, sen kan jag äntligen ansöka om examen. Woop woop!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0