Hormonstinn och trött

Hugaligen vad skönt det ska bli att göra min sista dag i morgon. Inte för att jag inte tycker om att vara på jobbet - för det gillar jag verkligen. Det är bara det att jag orkar inte med något annat. Jag lägger mig tidigt men vaknar nästan en gång i timmen varje natt. En riktigt, riktigt bra natt har bara 4-5 uppvak, men de nätterna är sällsynta. 
 
Den senaste veckan har jag varit extra trött och haft problem med huvudvärk. Så idag när jag kom hem fick jag ett visst ett litet utbrott. Hade hämtat barnen och varit in med dem på ica en snabbis efter jobbet. Givetvis testade de mitt tålamod, det gör de alltid. Men sen när jag kom hem och insåg att Mattias som kom hem en smula tidigare än oss hade satt sig framför datorn istället för att börja med maten så var det droppen som fick bägaren  att rinna över. Hade hade tydligen inte slagits av tanken att påbörja maten. Detta gjorde mig vansinnigt irriterad och upprörd så jag skällde på Mattias och sen grät jag en skvätt medan jag lagade mat för jag var/är så slut. Usch. 
 
Nåja, efter att vi (mestadels jag själv förstås) lagat mat och ätit så började jag känna någon form av mänsklighet pyra i mig så då bad jag faktiskt om ursäkt för att jag blivit så arg och kanske överreagerat en smula. Dock tycker jag fortfarande att det är en självklarhet att börja preppa maten i den mån man kan när man kommer hem först. När jag kommer hem så får jag kasta av mig sakerna jag har med hem, tvätta händerna och sen ge mig in i köket direkt. VARJE dag. Trots att jag också jobbat hela dagen, och sovit urdåligt i flera månader och haft ont i flera månader osv. Men men. Det är tydligen bara något som ska genomlidas. För när man säger att man är trött så förstår folk sällan vad man faktiskt menar. Det är inte vanlig trötthet som kan botas med lite vila. Det är en trötthet som inte går att beskriva, och bara de som själva upplevt den kan ana sig till hur det känns. 
 
Jaja det var det. Elsie vägrar sova så jag ska försöka få henne att sluta stöka så mycket i alla fall. Oddsen är dock att jag somnar före henne.
 
 

 
I natt drömde jag förresten om zombies. Det är mitt absoluta hat-tema på drömmar. Bläeh!
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0