Räddad

Nu har jag nästan återhämtat mig från tentaperioden. Nästan. Har fått ytterligare ett tentaresultat. I förrgår fick jag resultatet från omtentan jag skrev 5 januari. Det var en omtenta i ellära och elektronik. Den svåraste tenta/kurs vi läst hittills. Det låter harmlöst men redan vid kursintroduktionen varnade läraren oss för att det var en svår kurs som många inte klarar. Av alla jag vet om som skrev omtentan (vilket inte är särskilt många, strax över 10 pers kanske) så var vi bara två personer som klarade den. Ja, jag var den ena. Blev så galet lättad och nöjd. Sen när jag hämtade ut tentan insåg jag att läraren med all sannolikhet "räddade" mig (eller så räknade hon fel på 1 poäng). Hon gav mig nämligen ett extra poäng för att jag skulle bli godkänd. Det tackar jag för. Å andra sidan drog hon bort väldigt mycket poäng från uppgifter som jag löst fel (men ändå haft rätt vid vissa beräkningar etc). Var säkert därför hon räddade mig. Jag är nöjd i alla fall, godkänt är godkänt. Så nu inväntar jag bara resultatet från den senaste tentan: Databaser. Tror inte jag klarade den, vi (jag och Stina) pluggade bara ordentligt till den i några få timmar dagen innan tentan. Vi lade all tid och all fokus på Datorsystemtekniken. Så jag blir inte särskilt ledsen om jag får underkänt, det är liksom väntat. 
 
Idag var jag till bvc med Malva för 5 års kontroll. Min lilla skrutt blir 5 år i morgon. Helt galet! :O 
Hon skulle egentligen vaccineras men vi sköt upp det till läkarbesöket som blir i slutet av januari. BVC-sköterskan tyckte Malva skulle få slippa risken att få feber och ont på sin födelsedag. Det var snällt av henne tycker jag. Sen på lördag är det kalas. Ska jag vara helt ärlig så ser jag verkligen inte fram emot det. Jag har inte bakat något. Jag vill göra det men vet inte om jag orkar. Eller om jag ens hinner. Tårtan beställde jag från city gross idag. Jag behöver knappast nämna att lägenheten ser ut som ett katastrofområde. Okej, jag kanske överdriver en smula. Men det är så det känns. Men leksaker, tvätt och katthårstussar lite här och var. Jaja, vi får väl ta tag i det. I morgon. Idag tänker jag inte göra något mer. Har lagat mat och tagit en snabb 30 minuters promenad, nu får jag lata mig i soffan. Punkt slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0