Vinst!

Plötsligt händer det! Alexander somnade tidigare än föregående dygn! De senaste 4-5 dygnen har han somnat senare och senare. Igår toppade han det med att somna kl 3 på morgonen. Gissa om jag var trött! Är helt salig över att jag fick lägga mig redan nu. Och trött. Helt slut faktiskt. Så trött så länge.. Så pass att jag inte duschat på en vecka. Insåg det idag. Det är en hel jäkla vecka sen jag duschade. Jag är sååå smutsig!! Det hela gör sig ännu äckligare genom att Alexander för två dagar sen spydde ner mig och då även passade på att kräkas i mitt hår. Jag orkade ändå inte duscha. Har inte ens borstat håret på hela veckan heller. Kanske måste klippa av skiten. Vet ej. Orkar inte bry mig så värst om det heller. Har varit så lite och dåligt med sömn den senaste tiden. När Alexander väl somnat för natten så brukar han kunna sova bortåt 4-6 timmar ibland. Jag gör dessvärre inte det. Vaknar av att jag mår dåligt. Har ont i halsen. Hostar. Eller helt enkelt andas dåligt. Jäkla viruselände! (Ja jag tror det är ett virus jag fått. Så ingen mening med att blanda in vården). 
Sen en månad tillbaka har vi hunnit med 2 besök på akuten (båda gällde Alexander). 4 av 5 i familjen har haft magsjuka. Alexander fick en mystisk öroninflammation som betedde sig som en lunginflammation. Mattias åkte mest troligt på influensan. Den var så elak att den också började bete sig som (utvecklas till) en lunginflammation i ena lungan. Och nu har jag åkt på halsfluss. Alternativt en genomond förkylning som beter sig som en halsfluss. Usch för sjukdomar! Fick lättare panik idag när jag insåg att alvedonen var slut. Tack och lov får jag äta Ipren nu och det lindrade faktiskt halsen förvånansvärt bra. Men har ändå svårt att svälja. Och mitt smak- och luktsinne är obefintligt. Febern är förvisso borta nu men huvudvärken håller i sig och yrseln lika så... Men hoppsan! Detta blev visst ett gnällinlägg.  Jag som skulle fira att jag fick gå och lägga mig före 3. Jaja.. heja mig! Eller nåt. 
Nästa milstolpe är att få sova minst 3 timmar i sträck. Håll tummarna gott folk! Och god natt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0