Halt!

Jösses vad halt är nu. Har tillägnat större delen av dagen till att rensa i förrådet (det fanns tydligen ett golv under all bråte (och med bråte menar jag kläder)).  Har sorterat en uppsjö med barnkläder. Och då menar jag verkligen en uppsjö...
 
 
 
 
Jag visste ju redan sen innan att vi skänkt bort nästan allt i de minsta storlekarna vi haft men det var ändå lite av en besvikelse att kunna konstatera att utav detta berg av kläder och skor (och även lite till som inte syns med i bild) så fylldes en bara en halv plastpåse med kläder i storlekarna 50-68. Och då låg det en filt/handduk där i också. Med andra ord behöver vi tydligen köpa lite barnkläder. Vilket är en fullständigt absurd tanke när man ser hur mycket kläder vi redan har hemma.
 
Förutom att rensa och sortera upp förrådet (dvs kläderna) så gick jag även igenom tjejernas garderober och rensade ut det som var för stort/för litet och fyllde på med nytt till Elsie eftersom hon håller på att byta storlek. Så nu är det ordning i deras garderober också. Härligt! Mina fogar tycker inte att det är lika härligt. Har börjat gruva mig för att lägga mig ner i sängen om kvällarna. Dagtid känner jag mest av höfterna, benen och bäckenet. Men när jag lägger mig ner då känner jag av ryggen också. Det är inte särskilt trevligt. 
 
Förutom allmän klädrensning har vi även sanerat tjejernas bilstolar och flyttat över dem till den nya (som nu mera går under namnet agenten). Tjejerna var väldigt nöjda. Elsie sitter mycket högre upp i denna bil, så det var lättare att lyfta in henne, men svårare att spänna fast för jag är tydligen "kort" *fnyser föraktfullt*.
Malva i sin tur har så mycket benutrymme nu att hon knappt når fram att sparka på förarsätet med sina för en gångs skull rena skor. Obs: de är nya för vi köpte dem igår, med andra ord kommer lerkatastrofen vara ett faktum efter morgondagens besök till förskolan. 
 
Jaja det var det. Jag ska tydligen duscha idag också eftersom jag bestämde att vi skulle renbädda sängen i morse (i min värld hänger renbäddad säng alltid ihop med en obligatorisk duschning av alla som tänker lägga sig i den). Taskigt nog har vi bara ryckt bort att sängkläder men inte ersatt dem med nya ännu. Bläeh, kanske ska sova i soffan istället så slipper jag bädda. hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0