Det är okej

Det är okej som sommaren tar slut nu. Jag godkänner det. Jag orkar inte mer av den här skiten ändå. Idag är sommarens varmaste dag tror jag. Vi har 25 grader i skuggan.. 25 grader i lägenheten.. Men jag "går ändå omkring" (dvs ligger i soffan under en filt) och tycker emellanåt att det är lite små ruggigt och kallt. Yepp, jag har feber. Igen. Så låt mig sammanfatta eländet:
 
Inom den senaste månaden har jag:
 
1. Haft en ytterst obehaglig infektion i livmodern som gjorde mig mycket sjuk. Resultatet blev sjukhusvistelse och antibiotika i alla möjliga former och sorter (kändes det som i alla fall, men egentligen var det "bara" tre).
 
2. Ganska precis 6 dagar efter min friskförklaring från infektionen slog en förkylning till. Irriterande men inte lamslående. Jag jobbade hela tiden under dessa två perioder (kan dock inte fatta att jag inte stupade på jobbet när jag hade 40 graders feber under infektionen). 
 
3. Precis när förkylningen börjat ge med sig (ca efter en vecka) så fick jag löjligt ont i halsen igen, det känns som något i huvudet sitter löst (det gör för övrigt ont) samt feber. Usch och fy och blä! Jag är less på detta! Igår gick jag och la mig 19:40. 19:40(?!?!?!) Och då var jag helt jäkla slut. Ni vet när man är så trött och känner sig så dålig att man skulle kunna gråta en skvätt..? Så kändes det. Sov strax efter kl 20. Och sen upp i morse 5:25 bara för att upptäcka att gårdagens feber blivit värre. Så jag ringde jobbet och sjukanmälde mig. Känner mig som en svikare. :/ Men jag måste ta några dagar och bli frisk ordentligt nu. När Mattias åkte med tjejerna kl 7 drösade jag ner i soffan och sov till och från i 3 timmar till men är fortfarande trött. Har spenderat ca 30 min utanför soffan hittills idag. Orkar inte göra något. Vill inte göra något heller för den delen. 
 
Jag är så förbaskat sur på den här skiten! :( Om febern går över idag kanske jag jobbar i morgon, men det känns inte särskilt troligt att den kommer göra det. Och jag som ville gå på marknad på lördag. Hmpf! Alltid är det något som ska förstöra sommarmarknaderna för mig. 
 
Jaja. Gnäll gnäll gnäll. Nu har jag gnällt färdigt. Det var jobbigt att sitta vid datorn så jag går och lägger mig i soffan igen. Adjöken!
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0