6 dygn

Knappt en vecka. 6 dygn för att vara närmare exakt.. Så länge var jag officiellt frisk. Igårkväll kom förkylningen krypande och nu håller den på att slå ut i full blom. Usch. Känner mig lite lätt överkörd så fort jag gör något mer ansträngande än att sitta i soffan. Men det är väl inte så konstigt. Efter infektionen och den rekordstora antibiotikakuren är det ganska förståeligt att kroppen hamnat i chocktillstånd och inte vet hur man beter sig eller hanterar baciller.. Jaja, det går väl över på en vecka förhoppningsvis. 
 
I övrigt är denna dagen tillägnad tvätten. Har en uppsjö som ska vikas och läggas på plats, och en uppsjö till som ska tvättas. Åkte till Gekås igår efter några trevliga timmar på Ästad vingård. Vi skulle bara köpa strumpor till oss alla i familjen och lite underkläder och nån tröja till mig. 45 minuter senare hade vi gjort av med över 3000 kronor. Haha helt galet. Men inte alltför mycket onödigt faktiskt. Blev lite nya sängkläder och lakan, sängskydd etc och då sprang kostnaden iväg. Men det får vara så. Vi tänkte försöka börja låta Malva sova utan blöja så det är bäst att ha dubbel uppsättning sängskydd och extra sängkläder. Blev även lite lakan och ett dyrt bäddset till vår säng (och vårt enorma täcke). Men men, det var det. Nu ska jag joina Mattias och ordna med tvätten. 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0