Vardagen närmar sig

Jösses vilken vecka det varit. Förra veckan alltså. Jag är vagt medveten om att det är en ny nu. Efter allt planerande, handlande, checklistor etc så gick äntligen Mattias kalas av stapeln. Och jag är nog rätt så nöjd. Jaja, det var ju inte ens mitt kalas men jag har minsann jobbat en hel del med det så jag får påstå att jag är nöjd. Det hävdar för övrigt Mattias också att han är. Dock har sommarens jobb varvat med sjukdomar med kalas-stress-hets tagit ut sin rätt nu. Jag har faktiskt nästan blivit helt frisk, men idag, helt utan förvarning blev jag helt tvärtrött och däckade i soffan och sov i två timmar. Det var underbart! 
 
Idag var Elsie iväg på sin första inskolningsdag på Malvas förskola. Antar att vi måste börja kalla det för "Elsies förskola" nu också. Tror det gick bra. Jag var med ica 30 min och pratade med med personalen sen åkte jag hem igen till mamsen och Malva. Vi planerade att åka till Österöö fårfarm men ångrade oss och åkte in till stan istället. Malva uppförde sig som en dröm under hela stadsvistelsen. Sen tyckte hon tydligen att hon varit tillräckligt lugn för hon var sjövild resten av dagen/kvällen. Puh! 
 
I morgon är det mammas sista dag här. Eller, idag var väl snarare den sista dagen eftersom hennes tåg går 9:50. Så Mattias skolar in Elsie i morgon också så vinkar jag och Malva av mamma när hon beger sig hemåt. Sen på onsdag lär det väl bli jag som vara på förskolan. Är långa inskolningsdagar, 9-14. Jag har redan gnällt om det och Mattias har erbjudit sig att ta inskolningen men stackarn måste väl få ledigt nån dag han också.
 
Det var det. Nu ska jag nog krypa till kojs. Lär väl drömma mardrömmar om skolan för jag började titta i den ena kurslitteraturboken idag. Handlar om transformer och signaler och skräckinjagande formler. Men men, det är matte så det har potential att vara kul i alla fall.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0