ögondroppar

Jag fick vara lite envis mot vårdcentralen för att de skulle ta emot oss idag. Efter telefonsamtalet fick vi en tid 20-25 min senare så det var bara att göra oss i ordning och åka. Skulle fått koma in 14:10. Men vi fick väl komma in strax efter halv 15 tror jag. Sköterskan undersökte dem inte. Det behövdes inte. Hennes spontana och direkta reaktion när hon såg dem var: "ja. ni behöver salva". Så nu har de fått antibiotikasalva i ögondroppsform. Direkt eter vc blev det en sväng till ica för mellis och sedan tog vi och åkte till IKEA i Helsingborg. Införskaffade bokhyllor (eller egentligen kryddhyllor) till tjejerna. 
 
 
i skrivande stund sitter Elsie i mitt knä medan Mattias lägger Malva. Det var en mardröm att ge dem dropparna. Malva kunde vi ju förbereda och resonera med så med henne gick det väl hyfsat ok även om hon tyckte det var otäckt. Elsie däremot var katastrof svår. ;( Jag hoppas verkligen detta hjälper snabbt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0