Surskalle

Gaah jag blir så irriterad över den här förskolekarusellen! :@ Har varit i kontakt med kommunen nu eftersom Elsie fått plats på en annan förskola än Malva. Kontentan av samtalet är att det bara är att gilla läget. Vilket jag absolut INTE gör! :( 
 
Jag trodde i min enfald att syskon hade förtur, vilket de även själva sagt/skrivit. När jag sedan nämnde detta (eftersom Elsie är typ enda syskonet som ska börja till hösten) så fick jag till svar att det är förvisso en faktor som de "tar hänsyn till" men den "ligger väldigt långt ner på listan". VARFÖR påstår de då ens att syskon har förtur när de uppenbarligen INTE har det. GRR!! :( 
 
Hur som helst så måste vi bara gilla läget och vara glada "att det inte är värre" än så här. Har tackat ja till platsen men låter Elsie stå kvar i kön till samma förskola som Malva går till. Men det lär ju med största sannolikhet dröja en mindre evighet innan hon får en plats på Rännebacken. Om hon nu ens får en plats där dvs. Usch! 
 
Och det här skulle föreställa vår semester. Bah! :( Först det här tråkiga beskedet och sen fick jag brev från sjukhuset igår om att komma och göra en cellprovstagning. Nästa vecka. Jag tycker inte att jag är helt orimlig när jag förväntar mig lite bättre framförhållning än så. Så nu måste jag avboka den tiden och hoppas att jag kan få en ny eftersom vi fortfarande är i Jämtland nästa vecka. GRRR vad jag är sur! :( 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Cellprov är ju lätt att ändra tid för. Värre med dagis. Men du kan ju inte göra något åt det nu, så NJUT med familjen o ha en härlig semester ☀️

Svar: Inte så lätt som man kan tro. Försökte göra det idag men kunde inte komma fram till sjukhuset. Blir nya försök i morgon.
Elisabet

2016-06-02 @ 21:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0