Det här med ro..

Tänk att det ska vara så svårt att komma till ro. Jag sov på tok förlite inför nattjobbet i måndags. Samma visa inför nattjobbet i tisdags. Var helt utslagen i onsdags efter jag gått av, och efter jag sovit. Var halvdöd hela eftermiddagen och kvällen men var rädd för att vända på dygnet så jag gick och gymmade kl 21. Eller gymmade och gymmade. Jag sprang lite på löpbandet. Med betoning på lite (2.6km bara). Sen när jag kom hem tog jag ett bad och sen var det kört. Jag var pigg. Så pass pigg att jag var uppe till efter 01! :/ 
 
Har varit mer eller mindre trött idag men vi har haft besök så det har varit lättare att hålla igång. Ida och Mice kom hit på eftermiddagen och medan Mice passade Cola hemma hos oss åkte vi andra till brottet och badade. Sen när barnen somnat tittade vi på guardians of the galaxy (Mice åkte hem för han skulle jobba, ja de hade varsin bil). 
 
Nu är jag trött och "vaken" på samma gång. Huvudet är sömnigt och kroppen har träningsvärk. Och den är dessutom väldigt vaken. Typ flykt-vaken. Vet inte varför men den senaste tiden har jag tydligen befunnit mig i flykt-mode. Dvs jag känner mig stressad och jagad. Nästan hela tiden. Usch. Känns nästan som om jag vore ett rådjur. Under jaktsäsong. Eller något sånt. 
 
Nåja. Jag är ju ledig några dagar till. Men vetetusan om det kommer hjälpa. Men sen är det två jobbnätter och sen går jag på långledigt. Då är planen att packa ihop oss och åka över till Öland för några dagar. :) Sen hem igen för att runda av mitt sommarvik med att jobba natt fredag, lördag och söndag (12e, 13e och 14e). Går av den 15e på morgonen. Så är det hem och sova och sen ett besök till frissan för mig och Malva. Måste ju tjusa till oss lite inför bröllop, skola, dagis och gud vet vad.. Sen börjar nollningen den 17e. Är sugen på att gå på den men har inte bestämt mig ännu. Elsies inskolning börjar den 16e. Min lilla baby-lillost börjar dagis (eller förskola om man ska vara petig). Jösses! :/
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0