Eländes nätterna fortsätter.

Usch vilka hemska nätter vi har. :( I natt prövade jag dock något nytt, som (hör och häpna) fungerade rätt bra. Men då hade hon ju skrikit till och från i två timmar så det kan ju lika gärna vara så att hon helt enkelt inte orkade mer. 
 
Vi var i Falkenberg igår på kvällen så när vi kom hem så fick Pölsan lite välling (halv portion för hon hade fått gröt tidigare på kvällen). Det fungerade rätt bra och hon slocknade. Då var väl klockan typ 23:30. Dvs vi hade redan missat första uppvaket som brukar vara kl 23, men då hade hon ju inte ens lagt sig än (men hon sov förstås i bilen på vägen hem). Nåja, sen vaknade hon som vanligt vid 2 (innan var det vid 1 men de senaste nätterna har det blivit 2). Och då var det skrik, protester och gråt. Vi provade att gå runt med henne, vagga henne och amma henne. Hon slocknade flera gånger men så fort vi la ner henne vaknade hon igen och var ledsen. Tillslut testade jag samma sak som jag gjort natten innan. Jag ammade henne till söms och la mig sen med henne på soffan i Malvas rum. I förrgårnatt fick vi faktiskt sova en timme på det viset. Men i natt gick inte det heller. Så fort hon slocknade och jag försökte lägga henne  till rätta på mig (så jag vågar sova utan att riskera att kväva henne på något vis) så vaknade hon. 
 
Stackars Malva blir ju också ledsen för hon är så trött och behöver sova men får inte. Nåja, tillslut la jag helt sonika ner Elsie i spjälsängen och drog sedan spjälsängen intill vår säng och höll en hand på henne. Först strök jag henne över magen och benen osv så hon skulle känna att jag verkligen var där (hon protesterade ju en del för hon ville ju inte alls ligga där). Hon försökte resa sig upp men min hand var ju lägligt nog i vägen så hon inte kunde. Tillslut så gav hon bara upp och la sig på sidan och somnade (???). Det tog inte ens särskilt lång tid. Runt 10 min kanske. Men då hade hon ju som sagt varit vaken ett tag. Som vanligt var klockan då runt 4 (dvs samma tid som vi alltid lyckas få henne att somna om). Men efter det fick vi faktiskt sova till strax efter 8. Då tyckte nämligen Malva att det var dags att gå upp. Tror Elsie vaknade vid halv 9 och Mattias fick sovmorgon till halv 10 om jag inte minns fel. Så idag tror jag vi alla känner oss lite mer levande. Goodie. 
 
Blir packning och bad idag. Jag ska även försöka hinna med lite matte hade jag tänkt (vet inte riktigt hur jag hade tänkt lyckas med det. Men jag lever på hoppet). 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0