Woops!

Hoppsan! Nu var det visst ett tag sen sist. Har haft fullt upp med en mycket strulig flytt samt skola. Har prov varje fredag. De är förvisso frivilliga men det är lika bra att gå på dem och få träningen. Om det nu ger någon träning. Första provet var så svårt att trots att vi var över 100 personer som skrev provet så var det vara 2 (!!!) som fick godkänt. Maxpoäng var 10, godkänt gränsen var 7. Genomsnittspoängen var 2. Så jag var rätt nöjd med mina 4 poäng. Hehe. 
 
Provet igår var avsevärt lättare. Vilket gjorde mig misstänksam. Tror fortfarande inte att jag får godkänt men tror att jag iaf lyckades få ihop 4 poäng, kanske 5, denna gång (vid förra provet trodde jag att jag skulle få två poäng). 
 
Jaja. Förutom skola försöker vi sakta men säkert få ordning i den totala röran som ska föreställa vårt hem. Köpa madrass till Malva igår och började skruva ihop hennes säng. Men nästan alla verktyg är försvunna så idag blev det en tur till biltema för att köpa insektsnycklar. Lätt värt sina 27 kronor för nu är sängen mer eller mindre klar. Fattas nån liten skruv här och där (mest för stabilitetens skull) men det går att sova i den i alla fall. Så vi får väl se om Malva vill inviga den ikväll eller om hon vill sova i nallesängen. Hon för välja själv. Hittills har hon somnat i nallesängen två kvällar men vaknat på natten och velat komma till vår säng. 
 
På tal om vår säng. Den står återigen i vardagsrummet. Old habits.. Hehe. Nämen vi ska ringa "golvfirman" på måndag och fråga när de kommer hit. Orkar inte flytta sängen fram och tillbaka så om de kommer någon gång snart så får sängen stå kvar. Annars får vi väl bära tillbaka den igen antar jag.
 
Sen till veckan, eller redan i morgon, vi får se, ska vi införskaffa rådjursstängsel och försöka planera hur vi ska hängna in balkongen. Finns inte så mycket att fästa stängslet i så vi måste nog köpa en del brädor och försöka göra någon sorts stomma/bas eller nåt. Nåja, jag ska googla lite inspiration (som om jag inte gjort det en miljon gånger redan). 
 
Jaja, ikväll blir det mellomys framför teven. Innan dess är det tvättning och kläduppackning som gäller (saknas dock misstänksamt mycket kläder). Men nu först blir det lunch. Dvs gårdagens rester: Tacos. Heeelt okej. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0