Torsdagsprat

Wohoo! Har haft två dagar som nästan varit helt utan huvudvärk. Goodie!  Vad som är mindre roligt är att det varit lite krångel på skolan p.g.a. att vår ordinarie lärare är sjuk. Så två föreläsningar sköts upp förut och morgondagens dugga är uppskjuten tills på måndag. Med andra ord måste jag till skolan under helgen med om jag ska ha en chans att hinna lära mig allt. Vilket jag ändå inte kommer hinna. Är helt inställd på att inte klara duggan den här gången. Det var jag förvisso förra gången också. Men logaritmer, trigonometri och enhetscirkelns ekvation inom loppet av en vecka är halvsvårt för vem som helst. Min trötta amningshjärna göt inte saken bättre. Men arkiven börjar sakta men säkert dammas av.
 
Fast läraren vi hade idag istället för vår vanliga satte skräck i oss genom att visa oss prov och tentor från första året på ingenjörsutbildningen. Han är ansvarig för basterminen och hade väl tagit del av våra provresultat och tjae.. Han vad nog rätt missnöjd. Resultaten var ju helt klart inte bra. Och han babblade på om att man verkligen måste vilja detta om man ska klara av det osv. Sen fortsatte han med att kritisera våra gymnasieskolor eftersom vi uppenbarligen inte lärt oss något vettigt. Eller i alla fall inte något som vi hade användning av nu. Tror han försökte sig på tough love eller nåt. Hehe.  Jaja. Oavsett så är det ju bara att kämpa på och hoppas det går vägen. Vilket är ironiskt eftersom jag inte riktigt vet vilken väg jag ska gå. :P 
 
Nåja, i morgon är det skola igen. Sen om vi hinner så blir det en sväng till Allman, eller "Granngården" för att investera i lite rådsjursnät till balkongen. Jag hade tänkt granska och måtta den men nu är det så mörkt så det får bli i morgon. Jag har dessutom inte ens hittat något att måtta med. Och ska jag vara helt ärlig har jag inte ens letat heller. Hehe, kanske därför jag inte hittat något. ;) 
 
Dagens positiva: vi fick ny spis idag. Och i morgon får vi nytt golv i sovrummet och SEN kan vi äntligen börja få lite mer ordning här hemma. Tjohoo! :D 
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Jag fick nästan alltid 1 poäng ifrån alla rätt på alla matteprov vi hade på basterminen hehe :P

Svar: Skryyyt! Hehe.. Jag skyller på att det är 8-9 år sedan jag höll på med detta. ;)
Elisabet

2016-02-12 @ 16:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0