Slut på helgen

Så då var helgen slut. Känns inte alltför bra. Hade varit skönt att ha nån dag till här hemma för att organisera mer, leka med tjejerna och bara vara. Men icke. I morgon är det tillbaka till allvaret. Eller, egentligen har jag väl aldrig lämnat allvaret. Det är tenta på onsdag. Inför duggorna var jag inte så nervös, med undantag för sista duggan. Men tror nog att min nervositet kommer stiga drastiskt för varje timme som tentan närmar sig. Vill så gärna klara den men tror inte jag kommer göra det. :/ I morgon blir det lång dag i skolan igen. Ska plugga från morgon till kväll. Tjejerna lär nog sova innan jag kommer hem. :( Sen på tisdag blir det nog inget plugg alls. Alternativt väldigt lite. För att vila hjärnan lite. Intalar jag mig i alla fall. Det var lärarens råd till oss: att inte plugga alls på tisdag. Och på tisdag är ju Malva "ledig" från dagis med så jag funderar på att lobba för att vi ska åka till Lek och busfabriken då. Vill passa på innan Elsie fyller 1 för innan dess kommer hon in gratis. :) 
 
Ska väl försöka göra något vettigt snart antar jag. I skrivande stund sover Elsie och Mattias. De hade varit uppe tidigt i morse. Han lät mig få sovmorgon (vilket inte var helt lätt för Malva kom in och hoppade på mig ett par gånger). Så nu är det hans tur att få vila. Malva sitter och tittar på tv. Mest för att jag inte vill att hon ska väcka Elsie. Nån annan dag hade det inte gjort så mycket om hon lekt och stojat högljutt, men idag är det som ni kanske vet bad. Och då behöver hon få vila innan, och gärna efter med för den delen.
 
Nåja, det var det, ska som sagt försöka få något vettigt gjort. Hänga tvätt kanske.
 
Adjöken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0