December

Är nästan en månad sedan jag skrev här så då kanske det är dags igen för ett inlägg. 
Idag hakade vi på Ida och Micke tll Gekås. Samtliga barn var förstås också med. Blev hel del shopping. Nu är nästan alla julklappar klara. Tror jag. Hoppas det. Nästan alla är inslagna också. (Y) 
 
I fredags var jag till vårdcentralen med Pölsan eftersom hon har feber så himla ofta. Där konstaterade läkaren ganska snabbt att hon har öroninflammation. De behandlar inte öroninflammation på de som är så pass "stora" som Elsie så därför får hon helt enkelt försöka stå ut. Med hjälp av alvedon och panodil. Har det inte gått över om en vecka (eller om det blir värre) så får vi komma tillbaka till vårdcentralen igen. Så Lillosten får helt enkelt kämpa på. Man märker oftast inte på henne att hon är sjuk. Det är vissta små tillfällen man märker att hon inte är riktigt hundra. Och vissa dagar är hon mer ledsen och visar att hon inte är helt kry. Men andra dagar är hon som vanligt och är glad och leker för fullt. Barn är konstiga. 
 
I morgon är det avslutning med simningen. Känns dock väldigt osäkert om Elsie kommer vara med. Får se hur hennes dagsform är. I övrigt så lär väl söndagen se ut som vanligt, Dvs städ och tvätt. Och vi måste nog veckohandla också för det missade vi idag eftersom vi inte var hemma. 
 
I övrigt rullar väl saker på. Sen sist jag skrev har jag fått tentaresultatet från tentan i algebra och diskret matematik. Jag klarade tentan. UNDERBART! Fick t.o.m. en 4. Kändes rätt så bra måste jag medge. :) Så nu har vi påbörjat ytterligare en mattekurs: envariabelanalys. Det är lite mer bekant än det vi höll på med i förra kursen. Inte för att jag direkt är lätta saker. Men det är avgjort med bekant i alla fall. Än så länge. Sen läser jag som vanligt en perspektivkurs och programmering samtidigt. Har tenta i matte och programmering i januari. Jag ser fram emot de datumen med total fasa. Få saker får mig att känna mig så trög som programmeringen. Det är galet roligt när det fungerar. Eller t.o.m. när det inge fungerar men man har en hum om hur man ska kunna lösa problemen. Dessvärre händer det inte mig särskilt ofta. Jag sitter oftast och känner mig som en idiot. Hoppas det går över innan tentan. 
 
Jaja det var det. Jag har tjuvtvättat lite nu på kvällen så jag ska väl ta och hänga det. Tvättmaskinen tjatar på mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0