Kunskapsbrist orsakar sömnbrist..?

Hmpf. Jag sitter med fysiken hela dagarna.  Får dåligt samvete för att jag inte ens lägger ner hälften så mycket tid på matten. Resultatet: Jag kan inte somna för jag ligger och grubblar över att jag inte kan komma ihåg hur man deriverar vare sig en exponentialfunktion eller ännu värre: en logaritmfunktion. 😑 Och tidigare idag hade jag lyckats glömma bort hur man räknar fram gravitationen vi har här på jorden (och på andra ställen för den delen). Känns inte bra att det är tenta om en månad.  😣

Tack och lov för Google iaf för jag orkade inte rota fram matteböckerna. Så nu när jag fyllt på mitt huvud med kunskap igen kanske jag kan sova. Men det känns inte särskilt troligt.  

Blir inte bättre av att Elsie är sjuk och sover oroligt. Hon vaknar ofta och är ledsen. Stackars lilla Pölsan. Hoppas bara inte hon väcker Malva. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0