Stress

Hmm.. Jag borde verkligen lära mig att hantera stress. Ska snart iväg för ett möte med jobbet på kontoret. Eftersom det är tisdag (och dessutom eftermiddag) så måste båda barnen följa med. Och jag har nu stressat över det i en halvtimme (okej, jag har stressat över det sen igår men stressat allvarligt i en halvtimme). Har högre puls och känns nästan som om händerna ska börja darra..? Om jag vore en gnagare hade jag väl dött av stress vid det här laget.
 
Har satt mig här framför datorn enbart för att försöka varva ner tankarna lite. Och för att jag inte ska väcka Elsie för tidigt. Är så jobbigt med så små barn, ska man väcka dem för att ge dem mat och sen riskera att de är trötta och sura eller ska man låta dem sova och ha en pigg och glad baby men då ta risken att de istället blir hungriga och arga efter en stund?! Pölsan åt så mycket innan hon somnade (tror jag) så jag tar risken och låter henne sova. De på kontoret är ju redan införstådda med att båda barnen är med och att jag inte kan stanna hur länge som helst. Men jag känner mig ändå stressad. Det är så dumt, finns inte ens något att stressa över, är bara ett kravlöst möte liksom. Men ändå sitter jag här med prestationsångest och det känns som om hjärtat ska explodera typ. Tror jag varit hemma för länge... 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0