Räddaren i nöden

Just som jag satt och undrade över hur jag skulle överleva den här dagen så ringde Mattias och upplyste mig om att det fanns choklad hemma.  
 
"Här ska svullas" tänkte jag lyckligt och tryckte i mig fyra rutor. Blev så mätt av det att nu vill jag bara ha vatten. Hihi. :)
 
Men trots choklads underbara närvaro så känner jag mig lite sliten idag. Var barnvakt igår så då fick jag pang-bom pröva på att vara fyrbarnmor. Hehe. Nog för att jag passat barnen förut. Men inte så länge och inte under förutsättningar som inkluderar läggning av samtliga barn. Som för övrigt gick betydligt bättre än jag hade trott även om det bara var Leo som somnade. Elma slocknade faktiskt två gånger hon med och det trodde jag minsann aldrig hon skulle göra. Dessvärre vaknade hon när jag la ner henne. Men vi låg kvar i sängen (under högljudda protester från hennes sida) och tillslut så somnade hon om igen. Bara för att en minut senare bli väckt av Malva. Typiskt. :/ 
 
Men men vid 21 var vi på väg hem igen så jag kom faktiskt i säng i lagom tid vid 22. Men sen väcktes jag tre gånger i natt. En gång av Elsie, en gång av mig själv och en gång av Malva. Den enda oskyldiga i det här dramat är Mattias. :) 
 
Jaja, det var det. Nu ska jag väna uppmärksamheten mot jobb igen. Har en del jag ska lyckas hinna med. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0