Powernap from heaven

Vilken märklig dag det varit. Var mer död än levande hela förmiddagen. Och var stressad och orolig över hur jag skulle hinna jobba med båda tjejerna hemma. Och hur jag ens skulle orka. Så bara för att det skulle hända något och för att jag skulle få något att fokusera på åkte vi ut till Flygstaden och handlade lite på ica maxi. Den affären är verkligen enorm! :O
 
Efter lunch slocknade Malva trots att jag la henne en hel TIMME tidigare än vanligt (la henne vid 12). Elsie däremot bestämde sig för att hon hatade sömn så jag fick kämpa med henne i två timmar innan hon somnade. Så när jag väl fick lägga henne vid 14.10 var jag själv så utmattad att jag inte orkade jobba. La mig på sängen och somnade nästan direkt och sov i nästan en timme. Malva kom klockan 15 och väckte mig. Sömnen gjorde susen så att säga för jag blev förvånansvärt pigg. Skämde bort Malva med lite tv (drömmarnas trädgård) så jag själv kunde jobba lite innan Elsie vaknade. Skrev kanske bara i en kvart eller nåt men jag fick ihop förvånansvärt mycket på den lilla  tiden. Var som om det var 50 minuter powernap som behövdes. Såå lättad! Jag är förvisso inte klar än, men har kommit närmare slutmålet i alla fall. Inväntar feedback nu och sen ska jag fortsätta skriva. 
 
Medan jag väntar har jag hunnit skriva upp oss på tre (?!) lägenheter via hfab. En trea, en fyra och en femma. Hehe. Dock har fyran sprungit iväg med poängen så där är vi redan ute ur topp 5. Men på de andra två har vi faktiskt en chans ännu. Jag misstänker dock att den kommer minska drastiskt de närmsta dagarna. Som vanligt. Men men, vi lever på hoppet ännu. :)
 
Jaja, nu ska jag kila väg och duscha så kanske jag fått svar sen när jag kommer tillbaka. Malva försöker sova och Mattias leker med Pölsan. Hon ska snart få kvällsgröten. Jag inbillar mig fortfarande att jag ska få sova mer på grund av den. Den har förvisso gett mig en hel natts sömn, en gång. Som sagt, jag lever på hoppet...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0