Olycksfågeln har slagit sig igen

Det här är ingen bra dag. Usch! 
Jag fick som vanligt väldigt lite sömn. Så pass lite att jag "sparkade" upp Mattias 05:40 i morse för att ta hand om Elsie. Jag själv klev upp bara typ tio minuter senare men jag inbillar mig att de där tio minutrarna gjorde skillnad. 
 
Elsie har varit trött och grinig hela dagen. Hon är som sagt sjuk. Jag har fått väldigt lite jobb och gårdagens lugn har försvunnit och nu är jag stressad och irriterad igen (är väl stressen som gör mig irriterad). 
 
Dagen blev ju inte direkt bättre av att Malva ramlade av en stol och dök ner i golvet och på vägen ner bet sig i munnen. Igen. :( Hon landade på ryggen och slog i bakhuvudet men hon landade mjukt för Elsie låg precis nedanför på ett täcke. Malva missade Elsie med typ en milimeter, hon landade på hennes arm. Jag rusade förstås dit och lyfte upp Malva som blev ledsen och det var då blodet började spruta. Fattar inte hur hon kan ha något blod kvar i kroppen så som hon blödde. :( På täcket, golvet, mig och sig själv ja, till och med i mitt ansikte. Det är väldigt otäckt att få sitt barns blod i ansiktet... Jag bar in henne i madrummet och försökte tvätta av henne men det bara rann hela tiden. Usch det var hemskt Och Malva grät förstås hela tiden. Och Elsie började vid det här laget tappa sitt humör också. Hon blev väl ledsen eftersom vi försvann så plötsligt.
 
När Malva väl lugnat ner sig så pass att det gick att tänka och blodet slutade rinna så ringde jag direkt till Folktandvården och de sa åt oss att komma dit så snabbt vi kunde. Sagt och gjort, jag fick samla ihop ungar och mig själv och åka till tandläkaren. Hann inte ens byta kläder eller tvätta oss ordentligt så både jag och Malva var blodiga när vi kom dit. Vi behövde bara vänta en liten stund, fem minuter kanske, sen fick vi komma in. 
 
Malva var jätteduktig så undersökningen gick snabbt och lätt. Tandläkaren sa att hon haft tur för läppen tog all stryk (igen, det är ju inte alls länge sedan sist detta hände känns det som). Men vi ska ändå hålla koll för det kan också vara så att hon bet sig så att tanden flyttades, och sen flyttades tillbaka när hon stängde munnen som vanligt. Så allt vi kan göra nu är att avvakta och hoppas att det gick bra. Stackars Malva. :(
 
Mattias fick väl en mindre trevlig syn när han kom hem till en halvlagad middag, en försvunnen familj och en blodig lägenhet (dvs i köket, hallen och badrummet. Jag var snabb med henne in i badrummet med det hann då droppa överallt ändå) . Jag hade dock skickat ett förvarnande sms så han inte skulle behöva oroa sig. 
 
Detta är som sagt ingen bra dag. Jag vill bara krypa ner i sängen, blodig och eländig och inte kliva upp förrän nästa år. 

Kommentarer
Postat av: Helena

visst är det jobbigt när det händer, men du fixade det! Imorron är en ny dag.

2015-09-25 @ 14:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0