Trött

Sitter och överväger om jag ska lägga mig och sova en stund eller inte. Träffade psykologen idag så nu är jag helt slutkörd. Kände mig rätt bra i morse men besöket triggade igång ångesten. Fast nu har den börjat lägga sig igen. Hon förnyade dessutom min beslutsångest om framtid/skola/jobb. Både på gott och ont. Beslut som kändes fattade igår känns inte ett dugg fattade idag.
 
Vad är det mer som händer.,? Vi borde snart höra något om lägenheten. I morgon har det gått en hel vecka sedan sista svarsdag. Tycker seriöst vi borde hört något nu, det gick betydligt snabbare att få svar förra gången. 
 
Mattias är ledig på torsdag. Spec. tandläkaren ska gräva i min mun (opererade bort en skadad körtel). Vi passar nog på att åka och titta hos några bilhandlare då. I min lilla fantasivärd kanske vi även åker upp till Galgberget. Är länge sedan vi tog en promenad där och nu när hösten är här så vågar jag sätta rätt mycket på att Galgberget är en av mina favoritplatser just nu (med undantag för Skottland som alltid ligger etta). Men det känns ju lite orättvist att jämföra ett litet berg (är det ett berg, på riktigt?) med ett helt land. 
 
Jaja, det var det. På onsdag ska jag ge mig ut på äventyr med barnen. Vi ska åka tåg till Falkenberg för att (hör och häpna!) vara barnvakt. Snacka om att jag och Mattias har vårt på det torra när det gäller barn- och djurpassning för en hel evighet framöver. ;) Men jag ser faktiskt framemot själva tågåkandet lite. Malva kommer gilla det och hennes entusiasm smittar av sig. :) Det känns dock mindre kul att jag måste ha med Elsie i babyskyddet. Det är tungt och utympligt att släpa runt på den grejen. Först till bussen och sen till tåget från bussen. Hoppas bara hon är på ett bra humör. Men pölsans humör är sällan något problem så just den biten oroar jag mig väl inte alltför mycket över. Så varför ska jag åka tåg när vi har en bil som seglade sig igenom besiktningen? Jo för att Mattias är som sagt ledig på torsdagen så han ska komma till Falkenberg senare när han slutat för dagen. Så åker vi bil tillsammans hem sen på kvällen. Omständigt men det blir nog bra ändå. :)
 
Jaja det var det. Nu lägger jag mig nog och blundar en stund. Snart dags att väcka Malva så det får nog bara bli en powernap. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0