Onsdag

Hmm.. Nu har det trillat in två lägenheter till hos hfab. Dessa ligger i mitt kära vallås. En på samma gata som vi redan bor på. Och den är dessutom en direktlägenhet, en trea på bottenplan. Så vi får veta rätt snabbt om vi får erbjudande om den. Stort minus är att det är inflyttning 1 november. Men i min drömvärld kanske man kan gnälla till sig om att få flytta in senare (fast det tvivlar jag starkt på). Eller om vi kan få bli av med den här lägenhet megabega snabbt så vi inte skulle åka på dubbel hyra i tre månader, det vore verkligen otrevligt.
 
Den andra är en trea på andra våningen. Lika stor som den ute i Bäckagård. Än så länge ligger vi rätt bra till poängmässigt. Men det är många dagar kvar (12e är sista anmälningsdag). Vi brukar ju vanligtvis lyckas klänga kvar i kön några dagar och sen kastas vi ur den. Men men, jag håller tummarna. Den här lägenheten är dessutom närmare Malvas dagis. :)
 
Jaja, vi ska i alla fall titta på den i Bäckagård på fredag morgon efter mitt besök och tandläkaren vid sjukhuset. Börjar bli lite nervös. Troligtvis så är det väl bara en harmlös bitskada jag har i munnen, men jag har ändå fått fylla i en hälsodeklaration med varierande frågor. Vissa av frågorna är rätt standard som för vilket tandläkarbesök som helst, typ om man har nån sjukdom och äter nån medicin mm. Men vissa av frågorna är av en lite mer läskig karaktär. Men men som sagt. Det är nog bara en bitskada. *hoppas*
 
Idag är det jobb som står på menyn. Elsie är dock trött, hon sover fortfarande (??) så jag får väcka henne strax innan dagis så får hon käka när vi kommer hem igen. Jag håller tummarna för att hon somnar om igen snabbt så jag får jobba. Men hon borde vara rätt trött för hon gnällde upp oss 4 gånger i natt. :/
 
Jaja det var det. Nu ska jag organisera lite kläder och sånt där spännande. Åker mot dagis om en kvart. Goodie. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0