Lördagsgnäll

 
Nu är det snart två dagar sedan ingreppet/operationen (känns dock överdrivet att kalla det operation). Är fortfarande ömt och svullet. Och jag har ett inte alltför tjusigt blåmärke. 
 
Snart är det veckohandling som gäller och senare ska vi till oskarström för att köpa en present till Malva. Helst hade jag nog bara gått och lagt mig igen. Jag hade hoppats på sovmorgon i morse när jag tvingade upp Mattias klockan sex för att underhålla en morgonpigg och frukostsugen Elsie. Han kontrade med att ta med henne till vår säng. Så Elsies tjatande/pratande höll mig vaken och inom tiominuter/kvart kom Malva. Så jag fick surt pallra mig upp. :( ZZZzzz ZZzz...
 
Igår var Malva så söt igår (fast det är hon ju alltid). 
Elsie drog i Malvas fot/strumpa. Malva kontrade med att dra sig undan och säga:
"Aaajjeeee! Du tar sönder min fot!!".
 
Hihi gullfia 
 
På tal om Malva. Jag försökte mig på att klippa hennes lugg igår. Det är ju snart dagisfotografering. Det var ett stort misstag! Hennes lugg blev alldeles för kort. Och jag tvivlar på att kommer hinna växa ut till en vettig längd innan fotograferingen. Som är om 1½ vecka. Snopet. Kanske kan dölja det med hårspännen. Eller fårspännen som jag först råkade skriva. :P
 
 

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0