Utfasning av amningen

Igår försökte jag få Elsie att somna utan amningen. Det var svååårt, nästintill omöjligt (kändes det som). Hon var så arg och ledsen. Skrek så hon blev röd och varm. :( Men efter 20-30 minuter somnade hon faktiskt. Men sen när jag la ner henne i sängen så startade karusellen igen. Så efter totalt 45 min eller nåt sånt gav jag upp. Stod inte ut mer för det var så synd om henne. :( Hon har ju börjat säga "mamma" nu också. Började med det för knappt två dagar sen. Så igår när hon lugnade ner sig emellanåt så snyftade hon fram ett sorgset och trött "mammaaa" och sen började skriken igen. Uscha! Blir ju ledsen jag med. Kände mig fruktansvärt elak. :( Dessutom är hon ju rätt liten än, Malva var 8-9 månader när jag la ner amningen, men då gick matintroduktionen snabbare också. Plus att Malva fick välling. Det har inte Elsie fått (hon får ju gröt, vilket iofs nästan är samma sak, men intas bara annorlunda). Så nu avvaktar jag några dagar, kanske en vecka. Innan jag gör ett nytt försök. Huvva, stackars lillosten! :( 
 
I skrivande stund ligger hon faktiskt och sover. Jag själv går omkring och huttrar. Är så kall idag. :( Beror nog på att jag och Elsie åkte in till stan och hämtade ut mina linser. Goodie. Lite halvdyra men jag använder ju inte linser så ofta så det gör inte så mycket. Dessutom är det väl bättre att ha dyra linser men som mina ögon trivs med än billigare linser som bara svider och skaver.
 
Snart ska vi ut i regnet igen och hämta hem Malva. Sen håller vi nog oss inne resten av dagen tror jag. Malva har dragit ut en uppsjö med leksaker och spritt ut dem i lägenheten så jag ska väl samla ihop dem. Känns bara så lönlöst eftersom det kommer dröja några minuter sen har hon dragit fram allt igen.
 
Just det ja. Jag ska försöka ringa fuji också. Jag har en massa gamla filmrullar jag vill framkalla (6 st närmare bestämt). Men okunnig som jag är så är jag osäker på om det ens är någon mening med att försöka när de är så gamla. Känns onödigt att slänga iväg 1000 kronor på något som bara resulterar i en uppsjö med blanka foton.  Så därför ska jag ringa och fråga om det först. 
 
Om lusten fallar på kanske vi tjyvstartar adventsstädning+pyntning här hemma. På så vis går det snabbt och smärtfritt på söndag och vi får gott om tid på att smutta i oss vår traditionella årsmust. Och om någon av mina få läsare redan smakat så vill vi INTE veta vilken smak det är i år. Det är mycket roligare att gissa! :D 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0