Sömntuta

Usch vad jag var trött i morse. Men jag har inte direkt någon anledning till det. Behövde bara gå upp en gång i natt. Men man (jag) blir ganska slut i huvudet av att träffa psykologen. Nåja. Mattias var snäll och lät mig sova till strax före 7. Jag hade säkert fått sova ett par minuter till om jag velat men Malva är så stojig så det var bara att pallra sig upp och förse barna med frukost. 
 
Idag är det fotografering som står på menyn. På dagis ordnas bara gruppfoto så därför tog några föräldrar tag i saken och ordnade en egen fotografering (tack för det). Vallås kyrkan blev utsedd som lokal. Kanon! Dit hittar jag ju. Men sen då? I papperet vi fick hem står det bara "I kyrkis gamla lokaler". Som om jag har någon som helst aning om vart det är?! Jag vet knappt vad kyrkis är?? :O
 
Jaja, det löser sig nog.. Har ju två timmar på mig att hitta rätt lokal så det ska jag nog klata upp. Hehe.
 
I morse fick jag för övrigt tag på kundvärden. Goodie. Han tyckte nog att jag var lite väl het på gröten med tanke på hur lång tid det är kvar och vi har ju inte ens fått erbjudande om att skriva kontrakt än. Men han var trevlig och jag fick väl mer eller mindre den information jag var ute efter. Men det återstår dock ett telefonsamtal: bonusshoppen eller vad det nu heter. Han kunde nämligen tänka sig att de eventuellt byter golvet i sovrummet. Men parketten i vardagsrummet får vi stå för själva. Så jag ska kolla upp vad det kostar att få den slipad, samt vad det ungefär kostar att glasa in balkongen. 
 
Vi diskuterade lägenheten vi bor i också. Den är ju "en smula" nedgången. Men har vi lite tur är det så pass länge sen all renovering gjordes så det kanske inte kostar oss alltför mycket. Så vi kaaanske får med oss det mesta vi (Mattias) sparat ihop till bonusfonden till den nya lägenheten. Det vore nice! :) 
 
Idag blir det nog inte mycket gjort. Som sagt ska barnen (eller i alla fall Malva) fotas och jag har lite tvätt jag ska roa mig med. Jag överväger att åka till lekia och pröva en annan barnstol i bilen. Känns dock oroväckande krångligt att göra det själv med båda barnen. Kanske kan förvisa dem till att stanna i bilen medan jag hämtar hjälp. Borde funka om Pölsan är på hyfsat gott humör (vilket hon ju oftast är). Det var det. Nu har lillosten vaknat igen så plikten kallar.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0