Nånting..

Jahopp. Då var den helgen över. Nästan. 
 
I fredags var jag som sagt själv med tjejerna. Det gick rätt bra. Malva fick vara uppe till 20 och sen däckade hon direkt. Elsie var väl uppe till 20.30-21 eller nåt sånt och sen däckade hon med. Goodie. 
 
Igår blev det en inte alltför välplanerad tur till Göteborg och jul på Liseberg med Ida med flera. Vi var framme i Göteborg vid halv 3 och åkte inte hem förrän runt halv 9 på kvällen. Så efter sex timmar där var både barn och vuxna rätt så trötta. Men det var mysigt. Dagens enda minus var väl att jag inte fick någon mat. :S Åt churros vid 4 och sen blev jag utan mat tills i morse. Med resultatet att jag inte har någon aptit alls idag. Men den repar sig väl. Tvingade i mig med viss möda en macka i morse i alla fall.
 
Anledningen till att jag blev utan mat var för att när de andra skulle slänga i sig något ätbart så var jag tvungen att amma. Och enda matstället som var i direkt närhet av där vi var just då var korv. Sån korv som jag inte kan äta. Så hade jag verkligen velat ha hade jag väl kunnat köpa mig ett korvbröd i alla fall. Men men.
 
Idag är det adventsstäd och pyntning som står på menyn. Och bad förstås. Blir nog ingen julskyltning för vår del för vi hinner helt enkelt inte med den. Vi ska även smaka på årsmusten. Tjoho! Jag skvallar väl sen om vilken smak det var. Men jag förvarnar först i fall någon av mina trogna (eller "otrogna" för den delen) läsare inte vill veta. 
 
I morgon ska jag på återbesök till spec.tandvården. Känns bra. Ska passa på att fråga om varför jag får bubblor i ärret som gör ont då och då. Sen ska väl de kommande två veckorna planeras på något vis. Är ju inte så lång tid kvar tills vi åker till jämtland och vi ska försöka klämma in ett gekås besök och en hel massa frisörbesök (blir även Malvas riktigt frisör besök. Yepp, jag har bestämt mig, nu ska hon klippas). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0