Däckade

Nu har båda tjejerna däckat. Malva är verkligen dålig. :( Hade en temp på 39.5 förut men efter alvedon gick den ner till 39.1. Vi satt och tittade på Prinsessan Sofia via Netflix ett tag. Jag gick ut i köket för att göra mackor (orkar inte laga lunch idag, särskilt inte när det bara är jag själv som vill ha), när jag kom tillbaka hade netflix pausat programmet och Malva hade somnat i fåtöljen. I vanliga fall hade hon protesterat för att programmet pausats men idag orkade hon inte utan somnade som sagt istället. Har varit i kontakt med 1177 men de vill att jag ska avvakta med att göra något eftersom hon inte haft varken febern eller prickarna särskilt länge. Så då gör jag det. Försöker bara få i henne mat och framförallt vatten. Men det är inte helt lätt. Idag har hon ätit tre äggbitar, två små bullar och en halv isglass och druckigt ett halvt glas mjölk och ett halvt glas vatten (små barn/plastglas dvs). 
 
Känns nästan sjukt hur snabbt hon blev dålig. Det bara small till typ. Lillskruttan min. :(
 
Jahopp, det var en liten uppdatering. Nu ska jag njuta av lugnet. Borde kanske städa medan tjejerna sover men nää. Det får se ut som ett bombnedslag. Jag lär ju få en jobbig eftermiddag-kväll-natt. Så jag tänker minsann lata mig i soffan en stund. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0