Black friday och sånt där

Jösses vilken dag! Nattsömnen är fortfarande inget att hurra över. När Elsie väckte mig redan vid 23 (hade knappt sovit en timme då) så var jag så slut att jag nästan somnade med henne i famnen. Men sen när jag väcktes vid 4 var det jättesvårt att somna om. Låg vaken till efter 5 nån gång (slutade kolla på klockan vid 5 i alla fall). 
 
Idag har jag och Elsie ränt runt och kikade på lite olika reor (dvs rusta, elgiganten, citygross och lekia. Typ.) eftersom det är black friday. Bilstolen är beställd nu, vi missade gårdagens rea som vi faktiskt hade haft användning av eftersom jag var naiv och trodde vi det skulle vara ännu bättre idag. Tji fick jag! :( Idag fick man gratis frakt. Typ. Vilket vi ÄNDÅ får eftersom stolen kostar över 1000 kronor (3695 om man ska vara noga). Jaja.. 
 
Jag har beställt en ny telefon också. Efter mycket velande och beslutsångest så blev det att jag stannade med halebop i alla fall. Vilket var fasligt ironiskt för efter jag fattat mitt beslut gick jag in på telenors hemsida (de var en av kandidaterna jag övervägde) och gissa vad de hade för erbjudande just idag...? JO det ska jag säga er! Man "fick" en tablet om man köpte ett abonnemang under black friday. Sååååå typiskt! Jag har ju väntat på ett sånt erbjudande men sen när det väl dyker upp ett igen så missar jag det.. IGEN! haha så typiskt mig. :S Men men, det känns rätt ok ändå, för abonnemanget jag kommer ha var ändå 120 kronor billigare varje måndag. Trots att jag skulle ha fått samma telefon. Så helt illa är det ju inte. 
 
Idag är Mattias iväg på julbord med jobbet. Så vi har väl sett varandra totalt i typ 20 minuter. :( Tur vi har netflix. :P Och i skrivande stund mörbultar Malva Elsie (som skrattar förtjust, hon skriker dock till när hon blir förbannad, helt rätt!) och jag sitter här och knappar. Lekte med Malva förut så jag blev helt slut. Hur orkar hon hålla sitt tempo så länge??! Ska strax försöka få dem att varva ner. Hur nu det ska gå:
 
Elsie ligger på rygg på golvet. Varpå Malva skriker "Lusselelle" och puttar till henne så hon glider en liten bit och sedan fnittrar båda högljutt. Haha sötfisar. <3 
 
Det gick föresten bra hos tandläkaren idag. Elsie har ju inte så många tänder att inspektera... Tandläkaren kunde se jacket där Elsie bitit sig men det var inte mer dramatiskt än så. Vi skulla hålla utkik och ringa försäkringsbolag bara för att vara på den säkra sidan. Jag har dock inte ringt än. Gör nog det i morgon..
 
Uppdatering:
Skrev visst allt och sen lämnade datorn i all hast eftersom Malva tog av Elsie strumpor, byxor och påbörjade blöjan varpå Elsie givetvis kissade. Haha, Malva blev lite paff "det var kiss". haha xD Så nuuu uppdaterar jag istället, nu när det är lugnt och barnen sover. Själv ska jag mysa ner mig i soffan och snegla på call the midwife i brist på annat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0