Bättre men ändå inte

Igårkväll blev Malvas feber rekordhög och toppade på 40.2. Hon var rätt så låg hela dagen. Orkade ingenting, ville inte äta något. Mattias köpte med sig juice hem och det var en hit. Vi blandade ut den med lite vatten och det drack hon i alla fall så hon fick i sig vätska i alla fall. En timme efter att hon fått alvedonet när febern var så hög så hade hennes temp gått ner till 37.5(nånting, det var inte jag som tempade). Bra! Sen i natt kom hon och stökade rätt mycket. Låg varvat med satt i vår säng och stökade, pratade och höll oss vakna. Jag tröttnade på att hon höll mig vaken så jag bannlyste henne till hennes egna säng. Då somnade hon faktiskt om och vi fick tack och lov också göra det (fast jag var ju uppe nån gång och ammade också). 
 
Malva är fortfarande pigg, men nu är hennes temp uppe på 38.9 igen. Men hon är som sagt lite piggare idag. Å andra sidan var hon ju pigg på morgonen igår också, sen gick det bara utför. Men hennes aptit är fortfarande låg och gränsar till obefintlig. Hon vill ha en massa saker men när hon får det sitter hon mest och petar i maten och eventuellt river den i småbitar. Sjukt störigt. Men men, hoppas hon fortsätter att vara lite piggare och att febern försvinner. Känns dock dystert för i morse klagade hon mer på sin hals och blev lite ledsen för att det gjorde ont. Ungefär som förra året fast hon var inte lika ledsen nu. Hoppas inte det är blåsor på gång i halsen. :( 
 
Sen har min förkylning tagit omtag för jag börjar känna mig mosig och krasslig igen. Och Elsie som brukar mer eller mindre kasta i sig gröten oavsett när den erbjuds var inte alls lika intresserad som vanligt. Kanske var hon helt enkelt inte hungrig. Eller så håller hon också på att bli mer sjuk. Hon är väldigt snorig och hostar fortfarande då och då. Jag fick slänga lite av gröten, och det har nog aldrig hänt förut. Sååå idag blir det sjukstuga med kurering av oss alla tre, hur nu det ska gå. *suck* :( 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0