Äntligen fredag

Igår fick jag så lov att amma Elsie i 3½ timme (med några mindre, kortare uppehåll på nån minut). AAAAAJJ! Vad iallsin dar tog det åt ungen?!?!?!? Började vid 19.30 och hon kom inte till ro ordentligt förrän vid 23. Sen väckte hon mig:
 
00:00
01:00
02:00
04:00
 
Jag behövde förvisso bara vara uppe i 15-20 min varje gång men det var INTE roligt. :( 
 
Och Malva var så himla rädd för sitt rum igår att hon inte kunde somna. Klockan 22 stökade hon fortfarande och var så ledsen att vi tog in henne till vardagsrummet och bäddade ner henne i vår säng. Jag är rätt imponerad att hon faktiskt låg kvar och försökte sova trots att jag och Mattias kollade på film. Hon somnade rätt snabbt efter det. Jag inbillade mig att jag skulle få sovmorgon men Malva väckte mig ändå strax före 7. Usch! :(
 
Ang sängen är det är ju knappt någon mening för oss att ha kvar den i vardagsrummet för hon sover ju ändå bara i vår säng så vi skulle lika gärna kunna dela på sovrummet alla fyra. Men jag vetetusan om jag orkar möblera om nu när vi ändå ska flytta om två månader. Vi får se... 
 
Ang att hon är rädd för sovrummet så är det gardinerna hon är rädd för. Eller som hon påstår att hon är rädd för och jag tror helt ärligt inte hon ljuger om det. Innan har det funkat om vi hängt upp något annat på gardinerna. Tex en barnpåslakan med glada färger och figurer. Men igår fungerade inte det. Fungerade heller inte att dra isär gardinerna helt och ha insyn. Hmm. Fortsätter detta får vi nog ta och byta. Har lovet henne dyrt och heligt att hon ska slippa mörkläggningsgardiner i sitt nästa rum. Där ska vi bara ha söta barngardiner. Punkt slut. 
 
Idag ska jag våga mig till wapnö med barnen. Ensam. Blir en riktig rysare. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0