Universum ger och tar..

Woop woop! I natt behövde jag bara gå upp en gång med Elsie. Sömnen blev förvisso orolig ändå för jag misstänker att jag fått "en släng" av mjölkstockning. Gör i alla fall ont som om det vore det. Såret är ju väck nu (försvann för ett par dagar sedan). Det var förvisso ömt att amma ändå men den här smärtan är annorlunda och känns i princip likadant som när jag fick det med Malva. Ibland (jämt) känns det som om universum verkligen inte vill att jag ska amma. När såret väl försvann så fick jag mjölkstockning istället. Vilket jäkla skämt!  Elsie blev 5 veckor igår och jag har hittills haft en bra amningsstund på höger sida. Två om man räknar försöket direkt på förlossningen. Men jag vetetusan om man ska det för även om det inte gjorde ont så la det grunden för all skit (såret) som kom sen. 

Nåja. Idag är det ingen förskola så jag ska tydligen försöka roa Malva på egen hand. Men det ska nog gå bra. Elsie är fortfarande sjuk men hon är bättre än igår. Nu är jag inte rädd längre för att hon ska kvävas av sitt eget snor. 

I morgon är det kontraktsskrivning  (jobb) som gäller och på torsdag ska vi kika på en lägenhet. Spännande. :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0