Kämpiga dagar

Usch vilken jobbig eftermiddag vi hade igår. Malva var mer eller mindre tokig (extremt busig och en fara för sig själv och andra) och vi bråkade nästan nonstop i 3.5 timme. Och Elsie som alltid är snäll var givetvis grinig. Tror båda var trötta. Malva sov naturligtvis ingenting heller. Efter att ha lagt henne gång på gång i typ 1-1.5 timme gav jag nämligen upp. Naturligtvis var Mattias tvungen att jobba över en timme också. Den timmen kändes seriöst som en evighet. Jag har sovit sämre de senaste dagarna så det var säkert också en bidragande faktor till mitt helvete. Det är så hemskt att bråka med Malva. Jag får så himla dåligt samvete. :-( Tack och lov så är det bättre idag. 

Men Elsie är fortfarande lite mystisk. I morse började hon skrika tvärt. Totalt utan förvarning. Dvs inget gnäll lr så i förväg som det brukar vara. Dessutom var det ett nytt skrik. Nya skrik är så otäcka! 

Jag och Malva rusade dit. Hon hade ögonen öppna men jag vet inte om hon var vaken. Så fort jag lyfte upp henne blev hon helt tyst och stilla igen och somnade/sov direkt. Jag tog då med henne till badrummet för att byta blöja och kläder och tvätta henne osv. Men direkt när jag la ner henne så började hon skrika förtvivlat igen och fortsatte med det ända tills jag tog upp henne igen. Stackars Lillosten! :'(

Just nu sover hon och jag sitter och tar igen mig i soffan. Har t.o.m hunnit jobba lite. Skönt att komma igång igen men jag känner mig lite ringrostig trots att jag inte haft såå lång paus. Antar sömnbrist och amningshjärna gör mig lagom trög också. 

Om 1.5 timme hämtar vi hem Malva från dagis och i eftermiddag ska vi iväg på en lägenhetsvisning. Spännande! :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0