Sjukling

Jahopp, då var det dags igen. Malva har blivit sjuk. :( Hon tycks dock inte vara särskilt påverkad av det. Men igår spydde hon lite på mig. Hon hade precis innan sprungit omkring och stojat och lekt och sen hade hon druckit en del vatten och direkt efter det ville hon att jag skulle hålla henne i famnenoch krama henne och då kräktes hon. Så själva spyan var nog inte magsjuka utan snarare resultatet av flera händelser. Men det var sjukt äckligt ändå att bli spydd på och det rann innanför båda tröja och BH (???). Antar att det är lika bra att vänja sig igen för det är väl bara en tidsfråga innan jag blir nerspydd på daglig basis som när Malva var bebis. 
 
Nåja, är som sagt rätt säker på att hon inte har magsjuka. Men igår var hon hes i rösten och på kvällen hade hennes temp stuckit iväg till 37.9. Idag har hon 38.5 så feber har hon ju. Och lite hosta och snuvig osv. Så antagligen har hon dragit på sig nån förkylning. Troligtvis bara en tidsfråga innan vi blir smittade (skriver jag med skräck ändå ut i fingertopparna). 
 
Jaja, nu ska vi väl ta och äta frukost. Var meningen att vi skulle åka på en loppis i Falkenberg idag men vetetusan om det blir av nu när lillskruttan har feber. Även om det som vanligt märks på henne. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0