Hallelujah moment

Puh! Först satt jag i telefonkö till facket i 20 minuter. Själva telefonsamtalet tog typ 4 tror jag. Direkt efteråt ringde jag försäkringskassan och fick plats 279 (jag suckade ganska djupt då). Efter 35 minuter eller nåt (förvånansvärt snabbt ändå) vad det min tur och det här samtalet tog väl typ 7 minuter eller nåt. Men kvinnan jag fick prata med var minsann så himla trevlig så det vägde upp för all tråkig väntan (och då inkluderar jag de 20 minuterna som jag fick vänta hos facket också). Så trots att jag suttit i telefonkö i nästan en timme idag så är jag på ett lysande humör (vilket jag typ aldrig är nu för tiden).  
 
De har äntligen fått in papprena från lönekontoret och kan påbörja den fördömda inkomstutredningen. Som jag förövrigt tror kommer sluta i samma resultat som den tidigare. Såvida inte jag tabbat mig och inte lyckats skydda min sgi men jag har varit jäkligt petig så jag förstår inte hur jag ska ha lyckats förstöra den. Hon på försäkringskassan skulle skynda på ärendet så det blir fixat snarast möjligt eftersom jag väntat på detta i flera månader. Är dock inte sur på försäkringskassan för det är ju inte deras fel, det är lönekontorets. 
 
Jahopp, det var dagens måsten (som jag kommer ihåg). Nu är det väl dags att förtära någon sorts mat, eller i alla fall börja laga den, trots bristande motivation.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0