Den stora skräcken!

Igår kräktes Malva. Snacka om att nerverna var på helspänn efter det. Det har ju gått magsjuka på dagis i en mindre evighet, men Malva har inte varit på dagis sen i måndags så även om risken finns att hon blivit smittad så är den ju inte överhängande stor. Det var dessutom snarare som en uppstötning är en kräkning. Dock luktade katastrofalt surt. Hon fick en uppstötning till precis innan middagen, men hon åt med god aptit och har inte haft några som helst fler symtom sen dess. Så nu börjar vi andas ut igen. Troligtvis är det inte magsjuka utan kanske snarare så att hon inte tålde gårdagens yoghurt. Inte omöjligt när man tänker efter. Malva är inte så överdrivet van med en massa mjölkprodukter, mest mjölk, smör och ost. Och lite fil nån gång ibland men yoghurt äter hon inte särskilt ofta (vi har det typ aldrig hemma eftersom Mattias är den enda av oss som egentligen äter det och han har typ aldrig tid/lust att äta det). Lika bra är väl det egentligen eftersom det tycks vara rena rama sockerdjungeln. Ja, givetvis läste jag på lite eftersom jag misstänkte att den var boven i dramat. ;) 
 
Nåja, inga som helst symtom nu alltså så idag avvaktar vi bara och hoppas att det bara var en liten reaktion på yoghurten och inte magsjuka. :) Men jag blir ju lite nojjig när jag själv känner mig illamående. Å andra sidan har jag gjort det på morgonen (och ibland på kvällen) de senaste tre dagarna, så det beror troligtvis på elefanten i min mage och inte på magsjuka. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0