Dagisförbud

Idag blev det inget dagis för Malva eftersom avdelningen är en vandrande pesthärd. Typ. Okej, det kanske inte är riktigt så illa men det går fortfarande magsjuka där. Har gjort det typ sen i vintras nästan, med några få, korta uppehåll på typ en vecka här och där. Nåja, hur som haver hade de haft två nya fall av magsjuka igår (tack och lov var Malva redan hemma då eftersom det var en tisdag). Med andra ord hann vi bara komma dit, få information om det och sen fick Malva klä på sig kläderna igen och följa med hem. Hon var inte helt nöjd med det eftersom hon redan innan vi åkt hemifrån förkunnat att hon skulle leka med Nathalie idag (en i personalen).
 
Jag själv är lätt besviken också för jag hade gärna haft henne på dagis eftersom jag inte riktigt orkar med att roa henne en hel dag själv, känner mig så tråkig och tycker synd om Malva. :/  Men men, hellre ha henne hemma än att vi får hem magsjuka så nära förlossningen. Uscha! 
 
Malva blev som sagt besviken när hon inte fick vara kvar på dagis så jag tog med henne till stadsbondgården istället. Tror hon tyckte det var rätt okej ändå. Var mysigt att gå runt där så tidigt, från början var det typ bara jag och Malva där (och de som jobbar där förstås). Vi var inte där särskilt länge dock, 40 minuter bara, men det var tillräckligt för att jag skulle bli helt slut. Malva är naturligtvis lika pigg som vanligt. Tack och lov ska hon hänga med sin farmor i eftermiddag så då kan jag passa på att lata mig lite. ;) :) 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0