Bio istället för bebis

 
Det blev visst bio går. Blev lite stressigt precis innan vi kom iväg men det hela slutade i alla fall med att vi kikade på Insurgent. Jag tyckte den var bra. Har beslutsångest om jag tycker ettan eller tvåan ärbäst. Men vad spelar det för roll, båda i serien är bra och jag kommer definitivt vilja se trean också. :D Och tjae, eftersom vi åkte på bion, och jag sitter här och skriver... så kan ni nog räkna ut att det inte kommit någon bebis ännu. Och det är allt jag kommer säga om den saken. Nu är det sluttjatat (även från min sida). 
 
Eller förresten, en grej till. Jag var ju hos barnmorskan igår, och då insåg jag faktiskt hur viktigt humöret kan vara för blodtrycket. Jag har ju hört att man inte ska brusa upp och att blodtrycket går upp när man är förbannad osv.
 
Men det var så fasligt lustigt när hon mätte mitt blodtryck igår och jag återigen hade lite lågt. Inte farligt lågt eller så, utan bara lågt och bra. Typ. (100/65 tror jag det var). När barnmorskan skulle knappa in siffrorna i journalen så noterade hon att jag haft lågt och fint blodtryck typ hela graviditeten. Med undantag för förra gången då det var lite högt. Haha det var ju då jag var så galet förbannad! xD Jag blev lite fnissig inombord och tyckte det var fasligt lustigt men jag sa ingenting om det. För då hade jag bara varit tvunget att förklara varför jag var så arg och det hade jag inte lust med. Men där fick jag ju svart på vitt vad humöret kan göra med blodtrycket. Hehe. Så nu är det dags att sluta brusa upp för små saker, det är verkligen inte bra för blodtrycket. ;) 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0