Bekymrad hjärna

Misstänker att min hjärna är en smula bekymrad. Härom natten drömde jag nämligen en mardröm. Inte en panikläskig mardröm men en lätt ångestfylld mardröm som involverade olyckor och död. Titantic var med i den, men det var efter att skeppet förlist. Och en jättevåg hade lyckat dra med sig skeppet och blåste det rakt in i ett annat skepp som det var en massa semesterfirare på. Usch. 
 
Men den drömmen var ingenting jämfört med nattens. *kräks* Minns inte så mycket av den, mer än att "vi" (jag, Mattias och barna samt Ida, mice, barna och mamma) var iväg, minns inte om det var semester eller ej men tror det. Vi åkte i alla fall tåg. Men plötsligt så försvann Malva och Leo. Vi letade överallt men kunde inte hitta dem. Så tillslut fick vi åka hem utan dem. När jag och Mattias var hemma så ringde det plötsligt på dörren. Utanför stod Ida tillsammans med Elsie som låg i babyskyddet, samt Malva och Leo. Hon berättade att hon hade hittat dem. Ida var alldeles rödgråten och grät fortfarande och sa att det hade hänt något hemskt. Jag blev jätterädd och frågade om det var Elsie. Då sa hon nej och berättade att det gällde Malva. Då tittade jag på Malva och såg att hon också grät, jättemycket. Då fortsatte Ida och berättade att Malva hade blivit våldtagen under tiden som hon och Leo var försvunna. 
 
Jag trodde seriöst jag skulle bli galen. Min reaktion var att jag skulle mörda den skyldige. Minns att jag tog med mig någon form av vapen (typ järnrör eller nåt) och skulle ut och leta rätt på honom. Jag visste att det var någonsom hade umgåtts med ett gäng Libaneser som körde en minibuss. Sen vaknade jag. Lika bra det. 
 
Först kunde jag inte begripa hur min hjärna kunde komma på något så fruktansvärt. Men nu när jag haft tid till lite eftertanke har jag insett att det inte är så konstigt ändå. Kikade på ett avsnitt av Orange is the new black igår, en tjej blev våldtagen då. Och på kvällen tittade jag på Tillbaka till framtiden som sändes på ettan. Där var det ett gäng libaneser med som körde en minibuss. Så helt ologisk var drömmen inte. Synd bara att min hjärna gjorde en så skräckinjagande och motbjudande dröm av det hela. :( 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0