feber

Stackars Malva. Igår sprang hennes temp iväg till 39.4. Var rätt impad av henne för hon var inte direkt grinig. Bara lite trött. Somnade redan vid 7 på kvällen. Men vaknade igen vid 22 och ville absolut inte vara själv så hon fick en alvedon och sen fick hon sova i vår säng. Kors i taket! Det händer verkligen inte ofta. Som vanligt var det mest jag som stördes av hennes närvaro men när Malva väl slutade peta mig i ansiktet så fick även jag sova. 

I morse hade febern gått ner till 38.4 men nu (för 1.5 timme sen) hade hon 39.1. Hon sover nu och jag försöker övertyga pölsan om att också göra det. Kan inte påstå att jag är särskilt framgångsrik. Hon bara grymtar och drar i min tröja. Med jämna mellanrum ger hon mig en snyting också. Tur hon inte "slår" (viftar) så hårt än. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0