De där förbaskade rutinerna

Alltså.. Rutiner är ju rätt nice att ha. MEN gud förbjude att man petar på dem! Hela vår morgon har varit lite upp och ner eftersom Malva somnade sent igår, sov oroligt och var tvungen att väckas i morse. I gengäld väcktes Pölsan av mitt alarm (hon brukar vanligtvis inte bry sig om det). Så ungen som skulle upp tidigt tog sovmorgon och ungen som brukar ta sovmorgon vaknade alltför tidigt vilket  resulterade i att hennes goda tålamod tog slut lagom till den tid jag brukar väcka henne. Och nu är hon trött, grinig och snuttig. Vill sova men kan inte om inte hon får snutta på mig. Vilket jag inte uppskattar eftersom jag genomlider helvetets alla plågor när jag ammar (känns det som i alla fall). Snacka om att dagen började fel. Hoppas den går till sig så småningom. 
 
I lördags lurades Mattias iväg på sin svensexa, hihi! Tror de hade de rätt skoj. :D Och igår bar det av till Göteborg för att fira lilla Willgott som fyller två år i morgon om jag inte minns fel. Vi kom fram sent för att Elsie fick frispel och tvingade oss att vända hemåt igen (vi hade knappt hunnit iväg ändå) så jag kunde amma henne (hon var egentligen inte hungrig utan bara varm men amningen är ju det som snabbast lugnar ner henne). Sen var det en drös med olyckor längs vägen så vi kom fram ganska så sent. Synd. Nästa gång får vi minsann åka 3 timmar i förväg tror jag för det var samma visa sist vi skulle till Göteborg. Då blev vi också sena på grund av olyckor eller nåt. 
 
Jaja, det var det. Nu ska jag plåga mig lite till med den där lill snuttgrisen jag har här hemma idag. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0