Uppföljning

Strax efter mitt förra inlägg ringde läkaren från vårdcentralen och meddelande att jag hade en infektion i kroppen och att hon ville att jag skulle påbörja en penicillinkur. Min reaktion var att jag började gråta. Vet inte om det berodde på besvikelse, eller på att jag var så arg på banken, eller på alla hormoner eller på huvudvärken jag haft de senaste fyra dagarna. Troligtvis alltihop. Hur som helst så lipade jag en stund och accepterade sedan läget. Har hämtat ut medicinen men inte börjat ta den ännu. Tänkte börja med den i morgon.

På tal om morgondagen så har vi beslutat oss för att åka till Helsingborg. Ska på ikea och köpa en madrass till Malva och efter det ska vi hämta hem en säng hon ska få låna. Dags att börja träna och bli fri spjälsängen.  Jag känner en stark skräckblandad förtjusning inför äventyret (utmaningen), med betoning på skräck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0