Pampers och en kärleksförklaring - orelaterat

Är det inte lite underligt (för att inte tala om helt vansinnigt irriterande) att när vi äntligen sparat ihop så mycket poäng i pampersklubben att vi kan välja vad som helst bland gåvorna så finns det bara tråkiga saker som vi inte vill slösa poängen på?! Och jaja, gåvorna ändras ju då och då så det är ju inte så konstigt. Men nu har vi väntat på att de ska variera utbudet i flera månader (som i ett halvår kanske? Känns i alla fall så). Men helt plötsligt så ändras inte utbudet alls så nu sitter vi på en uppsjö med sparade poäng som vi inte kan (vill) använda. Jag är ju egentligen nöjd med pampers blöjor för de är så tunna och smidiga men en liten (stor) materialistdel av mig önskar nästan att vi haft libro för de verkar ha så mycket roligt (tror jag. Har inte gjort någon undersökning direkt). 


Nåja. Nu till kärleksförklaringen. Igår fick Mattias i uppdrag att åka till affären bara en liten stund efter att han och Malva kommit hem. När han skulle gå så sa jag det jag i princip alltid säger: "Kör försiktigt. Älskar dig". 

Malva som lekt inne på sitt rum kom då springandes genom hallen och mer eller mindre skrek till Mattias:

"Äälskar diiig". 

Hon sa det förvisso inte till mig men mitt hjärta smälte minsann ändå. ♡ Hon har aldrig sagt det förut och jag visste inte ens att hon kunde det. Sötfian vår. :-) 

Sen försökte jag givetvis få henne att säga det igen. Utan någon större framgång då konversationerna såg ut såhär:

Försökt 1:
Jag: "Malva? Jag älskar dig"
Malva: "Ja!"

Försök 2:
Jag: "Jag älskar dig Malva"
Malva: "mmh"

Försök 3:
Jag: "Jag älskar dig Malva"
Malva: "Hej mamma!"


Sen gav jag upp. Bara att acceptera att hon försökte undvika ämnet. Hehe 😂 

Men hon har faktiskt sagt det några gånger till sen dess. Sötisen. :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0