Byta yrke

Jag borde kanske ta och byta yrke. Kan ju snart öppna sjukstuga på heltid här hemma. Igår ringde dagis och var bekymmrade för att Malva inte mådde bra. Tydligen hade hon haft svårt för att andas, varit hostig och hon hade feber. När någon ringer och säger att ens barn haft svårt och andas så vill man (eller i alla fall jag) teleportera mig dit direkt. Det går ju dessvärre inte så jag fick säga hejdå till praktiken och skynda iväg till bussen. Känns verkligen inte bra att cykeln (som dessutom inte ens är min) har stått inne i stan hela natten. Men jag hade inte klarat att cykla med Malva hem från dagis. Och dessutom känns det inte bra att tvinga ner en hostig liten sjukling i en cykelstol och cykla hela vägen hem så det blåser i ansiktet. 

Hur som haver så gick det dessutom avsevärt snabbare med bussen. De ringde vid 15 och jag fanns på plats ca 15.50. Hade jag tagit cykeln hade nog klockan hunnit bli mer. När jag kom in så satt Malva i knät på en fröken. Nöjd med att bara sitta och gosa. Med andra ord var hon ganska allmänpåverkad (något som blev värre under kvällen). Och de som känner Malva vet att det ska till ganska mycket innan hon blir allmänpåverkad. 

Vi struntade i bussen hem utan gick istället. Malva var så nöjd med att få ligga och halvslummra i vagnen. Själv tog jag lite stryk av allt promenerade för jag fick vansinnigt mycket foglossning igår, gjorde skitont. :'( Inte blev det bättre av att jag "rusade" iväg på en massa olika affärer på kvällen. Blev en sväng till BR på Eurostop, och lekcenter för att lägga undan ett babyskydd (blev en Axkid) samt en tur till city gross. Skulle åkt inom apoteket med men de hann visst stänga. 

Nåja. Malva mår avsevärt bättre idag. Hon väckte oss strax före halv 7 i morse. Nu leker hon och sjunger som vanligt. Lite varm men ingen feber. Lite hostig men inte så överdrivet farligt så det ser helt klart ut att gå åt rätt håll. Hon åt till och med lite frukost (vägrade äta igår). Jag är så glad att hon mår bättre, men jag kommer nog sakna trötta och gosiga Malva lite. Det är ju iofs bra att vi inte ser henne så ofta, men hon är väldigt lättsam att ha att göra med. 

Uppdaterat:
Oops! Jag glömde ju något positivt (även om det förstås är positivt att Malva mår bättre).

Positivt: 
1. har insett att när jag cyklar hem från praktiken så är det inte kolsvart längre.

2. Dagens vabbande resulterar i rena kläder (yesss hade nog inte hunnit/orkat/ tänkt på det en vanlig dag). 

3. Hade inte ens gått upp ett gram sen förra besöket hos mvc (fast egentligen hade jag nog det, men jag gick ner i vikt när jag var sjuk så det jämnade väl ut sig. Hehe). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0