Sjukstuga. IGEN!!!

Jahopp, då var det dags. Igen! Vi är alla mer eller mindre krassliga. Malva har ju varit lite småsnorig och sådär enda sen magincidenten gick över. Mattias vet jag inte när han började och jag själv blev sjuk igår. Förvärrades under natten och nu känns det som om jag festat vilt hela natten. :/ Trött och sliten, ont i halsen och lite lätt snuvig. Det märkliga är att jag är inte överdrivet snuvig men däremot extremt tungandad? Är jobbigt att bara andas liksom. Störigt. :( 
 
Nåja, bortsett från sjukdomsintåget så har vi haft en bra helg. Det planerade kalaset i Stockholm blev inställt så i fredags åktevi till Göteborg och hälsade på Hanna, Kenneth och Willgott. Väl där blev det ett besök till ett lek och bus land. Blev inte så mycket lek och bus för min del men Malva tyckte i alla fall att det var himla skoj. :) Innan vi åkte hem igen fick jag dessutom mig en surdegsgrund (eller vad det nu heter) så den ska jag vårda ömt och försöka baka surdeg på. Spännande! :D 
 
Igårkväll tog jag och älsklingen och spelade Talisman medan vi obligatoriskt lyssnade på mello. Goodie. Helgen har känts ovanligt lång samtidigt som den idag känns lite för kort. Hade gärna fått vara en dag till då jag känner mig så himla mosig i skallen. Vi har även hunnit med veckohandling. Fick bli på ica maxi i flygstaden. Första gången vi veckohandlar på ica på.. tjae någonsin tror jag. Och resultatet? Faaasen vad DYRT det blev! Vi handlade typ hälften eller kanske 2/3 av vad vi brukar handla och gjorde ändå av med 700 kronor typ. Å andra sidan är det lite mitt fel eftersom vi nästan bara handlade ekologiska grejer som kostade multum. Men men, nästa vecka återgår vi nog till mitt kära citygross igen. 
 


Kommentarer
Postat av: Ann-Louis

Jag bakade med surdeg förut. Första gången när jag använde utan jäst blev det hårt som en tegelsten, bättre med lite jäst i. Beror iofs på hur "bra" surdegsgrunden är med.

Svar: Aha, jag får testa mig fram, men tänkte prova utan jäst först i alla fall. :)
Elisabet

2015-02-22 @ 16:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0