Magont

Har en liten tjej med magont här hemma. Hon klagade på magen redan igår men det var varit betydligt mer/värre nu under morgonen. Ni som känner Malva vet ju vilket tufft litet yrväder hon är, men nu har hon varit ledsen och ville helst bara sitta/bli buren och kramas. Och gråter gör hon förstås också.
 
Plötsligt går smärtan över lika snabbt som den börjat och hon är helt som vanligt igen. Och pang bomb börjar hon vrida på sig och gråta igen. :( Vad tusan gör man i såna här situationer då? :/ Känns så fruktansvärt fel att skicka henne till dagis, men å andra sidan så kommer det inte göra någon större skillnad för henne att vara hemma eller på dagis, bortsett från att hemma får hon kramas med mig eller Mattias och på dagis får hon kramas med någon ur personalen. Hade hon haft feber hade det varit en annan sak, men det har hon inte. Bara lite högre temp än vanligt (37.3), så personalen får väl hålla lite koll på det. Stackars min lillskrutta. :( Jag misstänker dock att det är något så enkelt som att hon kanske är lite förstoppad eller nåt sånt. Såvida hon inte får feber för det borde hon ju inte få så snabbt med tanke på att hon skötte magen i helgen, typ i söndags tror jag det var, så det räknas kanske inte ens som förstoppning. Jaja, jag vet inte. Jag vet bara att hon får ont och blir väldigt ledsen. Min lilla baby. :( Jag lär ju ha lite koncentrationssvårigheter idag. Kändes inte alls bra att Mattias var tvungen att bära iväg henne ut ur lägenheten medan hon bara gråter av smärta. Usch usch usch känns inte bra i mammahjärtat. :(
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0