En "snabb" uppdatering

Alltså jag är verkligen inte så bra på det här med att blogga... Nåja, det får bli en liten snabb uppdatering nu för jag ska strax gå till bussen. Ja, idag åker jag buss. Inte för att foglossningen är jävligare än vanligt, den är väl medeljobbig just nu, så inte ås farligt alltså. Men någon kriminell typ försökte sno våra cyklar igår så jag har för tillfället inget lås på cykeln och därför får den stå i hallen här hemma i stället för inne i stan. Jag och Mattias hade varit iväg och kollat på Heagård inför bröllopet, superfint och sådär. Men kanske inte riktigt för oss som inte vill göra det hela så stort, känns mest som Heagård är för stora maffiga bröllop och det är ju inte riktigt så vi vill ha det. Nåja, när vi kom hem så reagerade vi på att cyklarna stod konstigt. De stod liksom för långt ut från varandra (brukar ju låsa fast Mattias cykel i ett rör och sen låsa fast "min" (svärmors) cykel i Mattias cykel. Vid närmare granskning upptäckte vi att låsen var helt uppklippta. Antagligen har de väl varit ute efter Mattias cykel som är ganska så ny, who knows. Lite läskigt ändå med tanke på att det var mitt på dagen och folk hemma. Weird. Troligtvis så skrämde Mice iväg dem för han hade varit iväg och kommit tillbaka så antar att han eller någon annan kom förbi och då lämnade de bara cyklarna (såvida det inte var Mice som försökte sno våra cyklar men det tvivlar jag starkt på. Hehe). Nåja där hade vi tur i oturen i alla fall. Så nu står Mattias cykel i tryggt förvar där den förhoppningsvis får vara ifred från idioter. Den andra cykeln står som sagt i hallen. I mindre tryggt förvar eftersom Malva (och samtliga barn som var här vid tillfället) tyckte att det var himla spännande och konstigt att ha en cykel i hallen. 
 
Så det var gårdagens dramatik. Idag går jag in på min sista praktikvecka. Känns både bra och trist på samma gång. Har trivts jättebra osv men jag ser verkligen fram emot att få vara lite föräldraledig och "vila" upp mig inför förlossning och allt sån där. Missade ju det förra gången. Sen kan man ju undra hur mycket vila det blir med tanke på att Malva kommer få ner till 15-timmar igen på dagis. Hehe, jag lär väl sakna praktiken då för gissningsvis kommer foglossningen bli sju resor värre efter en vecka hemma själv med henne. Men men, den dagen den sorgen. Först ska vi ta oss igenom den här veckan. 
 
Hmm. Det blev visst inte någon snabb uppdatering eftersom det här inlägget tog 10 minuter (??) att skriva. True story! Men nu ska tjockböxan på så jag inte förfryser arslet när jag väntar på bussen.
 
Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0