Onsdag (ja, jag var tvungen att dubbelkolla almanackan)

Igår kände jag mig lite mosig på morgonen. Fortsatte och blev bara värre under dagen. Visade sig att jag hade fått feber. :( Hade mjölkstockning också så tror att  det kanske berodde på den. Mjölkstockningen släppte nämligen under dagen igår och idag är jag också feberfri. Känner mig fortfarande mosig men inte lika mycket. 
 
Har satt igång att baka lite till namngivningen. Blir inga massiva påhitt direkt, nästan allt fokus ligger ju på bröllopet (hur i hela fridens namn tänkte vi när vi la det på två dagar i följd?!?!!?!?!?!). Nåja, det blir nog bra. Testade att göra minimuffins, de blev faktiskt förvånansvärt bra, bättre än förra gången. Hoppas bara de är lika saftiga efter att ha legat i frysen i 1½ vecka.
 
Utöver bakandet så ska jag försöka färdigställa festhäftet. Vi skrev ut vår gästbok igår och idag sydde jag ihop den med symaskinen. Var fruktansvärt nervös inför det momentet men trots att litet misslyckande på bokens/häftets baksida (undertråden korvade sig av nån underlig anledning) så är jag rätt nöjd ändå. Den korvade undertråden kan man säkert gömma på något vis. Goodie. Nu ska jag bara återupprepa proceduren, en sisådär 20 gånger med festhätet också (när det väl är färdigt dvs). Creepy! 
 
Men det lär knappast bli idag. Just nu lagar jag lunch, trott eller ej. Och sen ska jag övertala Malva att sova. En ilsken och övertrött lillPölsa somnade alldeles nyss. Hon lär väl vakna lagom tills Malva somnat. I eftermiddag bär det av till affären en sväng. Måste införskaffa fler muffinsformar för de tog visst slut. :/ 
 
Håller även tummarna för att det kommer några paket att hämta ut. Väntar fortfarnade på en massa kläder vi beställt. Blir lite (MYCKET) besviken om de inte kommer innan tisdag nästa vecka för då åker vi ju till Öland. 
 
Jaja det var det. Nu behöver lunchen faktiskt lite uppmärksamhet om inte den ska bli bränd. Adjöken!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0