Årets bad-debut vid arenan

Igår startade tjejernas badaktiviteter. Dvs babysim för Elsie och minisim för Malva. Verkar som om båda två uppskattade det hela. Och med tanke på vad det kostade så var det ju tur. :-) Så nu kommer vi besöka badet varje söndag fram till 1 november då höstterminen slutar. 

Idag har vi inte gjort många knop. Jag kanske är allergisk mot att göra saker? Småstädar ju och sådär. Men känns som man borde hinna mer här hemma. Fast till mitt försvar har Elsie sovit rekordlite på dagens. Dvs typ max 10 min 2-3 gånger. Hoppas det innebär att hon sover desto bättre i natt.

Malvas märkliga rädsla tycks ha spridit sig från natten till dagen nu. När jag skulle laga middag lekte hon på sitt rum och Elsie var hos mig i köket. Plötsligt började hon gråta jättemycket och ropade efter mig och ropade att hon var rädd. Jag skyndade mig förstås dit och då satt hon och tryckte bakom sitt leksakskök och vågade knappt komma fram. Hon påstod att hon var rädd för datorn..? Så jag stängde av musiken som var på ifall det var den som skrämde henne ( det var ingen "läskig" musik på men jag stängde av ändå). Fick lirka lite med henne att följa med mig och leka i köket istället. Hon ville inte riktigt gå förbi ingången till vardagsrummet och datorn utan hon ville att jag skulle sitta med henne på rummet. Hade det inte varit för maten och för att Elsie låg i köket så hade jag nog gjort det. Stackars lillan. Hoppas inte hon blir rädd i natt. Hon kommer ju till vår säng nästan varje natt nu.

I morgon har jag båda tjejerna hemma. Då bär det av till Bendt för en förbesiktning av bilen. Sen på onsdag är det vaccinationsdags för Pölsan (usch! Men det är ju ett nödvändigt ont) och på torsdag ska jag jobba. Spännande. :-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0