Ooops!

Jösses, det är visst en evighet sen jag skrev ett inlägg senast. Jag som trodde det var typ tre dagar sen (???). Dagarna har verkligen rullat på fort trots att vi inte direkt gjort något. Lillosten hade dock sin Gekås debut i måndags, tre veckor gammal. Det gick väl sådär. Jag ammade typ mer än vad jag hann gå runt och shoppa så jag hann inte riktigt med allt som var meningen, men det var ändå rätt så roligt att komma iväg trots Elsies missnöje. Hon somnade och sov jättegott när vi skulle ut ur butiken (typiskt). Idag var hade vi vårt andra bvc-besök (tredje om man räknar hembesöket). Hon går upp bra i vikt och väger nu 3940 gram. :) Känns väldigt bra med tanke på att amningen fortfarande krånglar. Jag klarar att amma en gång per dag, men dagar som tex när vi var på gekås så ammade jag 2-3 gånger den dagen och smärtan mot slutet var ju i klass med i början när mitt sår var enormt. Är så nervös för hur det ska bli på måndag när Mattias börjar jobba och jag är ensam med tjejerna, men men, det ska väl gå bra. 
 
Ooops! Det kursiva i detta inlägg skrevs för två dagar sedan. Jag var tvungen att avbryta och sen glömde jag visst bort det. Så här kommer en dagsfärsk uppföljning. 
 
Vi åkte ut till Flygstaden under förmiddagen för att låta Malva vara med i Maxiknatet. Elsie var inte riktigt imponerad utan skrek en hel del men lugnade ner sig efter lite inte alltför mysigt snuttande i bilen. Maxiknatet är en liten löprunda för barn på 1 eller 2 kilometer. Malva fick springa 1 kilometer med Mattias som sällskap. Det var rätt mycket folk och Malva var lite stirrig men hon var så duktig ändå och sprang nästan hela vägen. :) Väl i mål fick alla deltagande barn en goodiebag. Jag tycker faktiskt den var förvånansvärt välfylld med tanke på att startavgiften bara var 20 kr, eller vilken fribillig summa över det som man vill betala (alla pengarna skulle gå till barncancerfonden). 
 
Nåja, Malva tyckte som sagt det var rätt skoj. De hade även ställt upp en hoppborg och hade människor i diverse utklädnader som gick om kring. En T-rex vandrade runt och delade ut rabatt på inträde nånstans, tror det var Äventyrslandet eller nåt liknande. Malva tyckte dock inte om den och blev lite upprörd och rädd när den kom till oss. Hon gillade inte "krockodilen" utan ville att jag skulle flytta på mig när den kom (hon var i min famn då hon ville bli buren ovanligt mycket för att vara Malva). 
 
Lillskruttan var väldigt trött efteråt. Vi gick på ÖoB och investerade i en vattenkokare och åtta korvar som vi delade på. Malva fick ett infall och bara satte sig ner på marken (???) hon satte sig alltså ner frivilligt för hon tycktes inte orka stå. Weird för att vara Malva. Vi trodde hon skulle sova som en stock när vi kom hem igen. Det gjorde hon inte. Malva har inte sovit alls idag. Hon är så lurig vår lillskutta. Lillosten däremot har sovit som en ängel som vanligt.  Och nu är det veckohandling som står på menyn.
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0